Oceń: (0) (0)

michał_c

, 2008-09-15 07:58:34, 2 odp
Tematy: wystarczyuproszczony

Jaki jest tryb postępowania przy zmianie decyzji na wprowadzanie gazów i pyłów do atmosfery?

Posiadamy decyzję na wprowadzanie gazów i pyłów do atmosfery, która jest ważna do 2015 r. Planujemy uruchomienie nowej instalacji i zmianę parametrów niektórych emitorów. W związku z powyższym czy musimy uzyskać nową decyzję na wprowadzanie gazów i pyłów do atmosfery czy wystarczy zaktualizować posiadaną decyzję o nowe emitory? Jaki jest tryb postępowania, pełny tak jak w przypadku uzyskania nowej decyzji czy uproszczony ? Jeśli wystarczy aktualizacja to ile wynosi koszt uzyskania aneksu do decyzji?

Odpowiedzi udzielone na to pytanie

5 minut temu


Oceń: (0) (0)

giotto inżynieria śr 2008-09-28 12:26:05

Bez względu czy będzie to nowe pozwolenie, czy aktualizacja
musicie Państwo wykonać dokumentację, a zawartość dokumentacji
wpłynie znacząco na decyzję urzędników
pozdrawiam
[email protected]neostrada.pl


Oceń: (0) (0)

wilczynska 2008-09-18 13:41:24

Wg art. 155 k.p.a. każda decyzja może być zmieniona. Tak więc można wystąpić o zmianę obowiązującej decyzji (pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza) lub wystąpić o nową.
Wg załącznika do ustawy o opłacie skarbowej, opłata skarbowa wynosi:



  • za wydanie pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza: 2011 zł (506 zł) - wg cz. III ust. 40,

  • za przedłużenie terminu ważności lub rozszerzenia zakresu działalności: 50 %, a więc  1005,50 zł (253 zł) ? wg cz. III ust. 46 pkt 1,

  • za dodanie kolejnego rodzaju działalności: 100 %, a więc  2011 zł (506 zł) ? wg cz. III ust. 46 pkt 2.

Niższa opłata (w nawiasach) skarbowa dotyczy mikro, małych i średnich przedsiębiorców oraz niebędących przedsiębiorcami.
Od urzędnika zależeć będzie, czy daną zmianę zakwalifikuje jako rozszerzenie czy nowy rodzaj działalności.


Wg art. 192 Prawa ochrony środowiska: ?przepisy o wydawaniu pozwolenia stosuje się odpowiednio w przypadku zmiany jego warunków?, co przez urzędników różnie jest traktowane i czasem wymagają ?pełnego? wniosku zgodnie z art. 184 POŚ. Jeżeli więc można, to dobrze sobie to wcześniej z danym urzędnikiem ustalić.

Zgłoś nadużycie

Dodaj odpowiedź do pytania

Teraz bez logowania

Zadaj własne pytanie

Teraz bez logowania

Inne pytania z tej kategorii

zawartosc Mn w MnSO4

Autor: ~Daro, Odpowiedzi: 1

Jaki jest obowiązek...

Autor: monikap1982, Odpowiedzi: 1

Czy wymagane jest...

Autor: osek_szly, Odpowiedzi: 1

Czy emitujący LZO,...

Autor: famak s.a., Odpowiedzi: 2

Opłaty za przeładunek...

Autor: marcel421, Odpowiedzi: 1