Zadalam pytanie 2 tygodnie temu i jak do tej pory nie otrzymalam zadnej odpowiedzi.
Pytam jeszcze raz
co to jest putt i push z marketingu ?
na jutro mam miec przedstawiony plan reklamy danego produktu, a dotej pory nie mam nic zrobione, bo nie otrzymalam zadnej odpowiedzi !
Wystarczy sprawdzić w google ;-)
http://www.tf.pl/view.php?art=6840
Wyróżniamy dwie główne strategie promocyjne: pull i push. Wybór
strategii zależy przede wszystkim od konkretnego produktu, sytuacji na
rynku oraz zakładanych celów.
Strategia push (popychanie) polega
na "przepychaniu" produktów przez kanał dystrybucyjny - od producenta
do końcowego odbiorcy. Działania promocyjne są wówczas kierowane do
działających na rynku pośredników. Typowy przykład to stosowanie
sprzedaży osobistej pośrednikom lub udzielanie im rabatów,
uzależnionych od wielkości sprzedaży.
Strategia pull (ciągnięcie)
polega na "ciągnięciu" produktu przez konsumenta, który w ten sposób
stymuluje kanał do działań w kierunku pozyskania danego towaru -
ciągnie produkt przez cały łańcuch dystrybucji. W strategii pull
działania promocyjne są skierowane do końcowego odbiorcy. W strategii
tej bardzo często stosowane są działania reklamowe.
Pozdrawiam
Iwona Lencka
Droga Pani Niecierpliwie Pytająca,
po pierwsze: chodzi o PULL i PUSH (nie o PUTT i PUSH),
po drugie, 2 tygodnie bezczynnie i bezradnie czekać na ostatni moment? toż to jest nieodpowiedzialne zachowanie specjalisty czy menedżera!
po trzecie: wystarczy zajrzeć do Kotlera czy innej dużej książki o marketingu; w "Marketingu" Kotlera jest o tym w rozdziale 22 (str. 565 w wydaniu VI) i w indeksie pojęć na końcu
po czwarte: proszę wpisać "pull push" w wyszukiwarkę Google i na pewno dużo Pani otrzyma wyników wyszukiwania
po piąte: to że Pani nic nie ma zrobione, to nie wina naszej społeczności na portalu, więc uprzejmie proszę na nas nie krzyczeć.
Pozdrawiam mimo wszystko
Tematy: jeszcze, odpowiedzi, reklamy
Pytania: << Poprzednie Następne >>