Jak nalepiej ma zachęcać, przedstawiciel handlowy sklepy by brały od niego towar?Czym może je zdobyć,jakimi metodami?
Witam serdecznie,
Popieram zdania przedmówców. Dodam jeszcze, że nowa firma ma przewagę nad starymi właśnie tym , że jest nowa! Ludzie często zwracają uwagę na to co jest świeże i nieznane chcąc tego wypróbować. Tak jest w muzyce, tak jest z nowymi produktami bankowymi. Ale trzeba je umiejętnie wypromować. Ktoś kiedyś powiedział, że jeśli będzie się odpowiednio długo powtarzać pewną teze ogół przyjmie ją za prawde. Dlatego warto wydać pewien kapitał na reklamę. Dobrze by było gdyby miała w sobie coś szokującego, coś czym odbiorca chciałby się podzielić z kimś innym bo uzna to za coś godnego polecenia lub na tyle szokującego by podzielić się tym z kolegą po fachu. "Spójrz jaki mieli fajny pomysł na reklamę! Ciekawie to wykombinowali prawda?" Wtedy mamy do czynienia z dodatkowym czynnikiem promocji za którą tak naprawde już nie płacimy ani złotówki! Co ważniejsze jeśli któryś z klientów zakupi coś u nas i jeszcze poleci nas znajomym z branży to staniemy się bardziej wiarygodni!.
--
Pozdrawiam serdecznie
Iwona Lencka
właściciel
tel. 074 848 84 70
gsm. 0 609 807 244
skype: iwona.lencka
-----------------------------------------------------------------------------
Advert Center - Twoje centrum reklamy
ul. Gen. Wł. Andersa 71/15 | 58-304 Wałbrzych
NIP: 886-274-57-13 | REGON: 020619988
tel. 074 848 84 70
gsm. 0 609 807 244
gsm. 0 609 807 248
http://www.advertcenter.pl/">http://www.advertcenter.pl | [email protected]
-----------------------------------------------------------------------------
Oprócz wspomnianych metod "książkowych" i zaistnienia w internecie ( oczywiście niezwykle ważnych ), proponuję opracowanie własnej metody współpracy-sprzedaży, którą mógłby wdrożyć dobry przedstawiciel.
Po pierwsze musi to być odpowiedni przedstawiciel a nie pierwsza lepsza osoba z łapanki. Dobre wyniki może mieć osoba pracująca wcześniej u konkurencji - kierownicy sklepów widzą przede wszystkim przedstawicieli a nie ich szefów - to z nimi negocjują i to im ufają. Jeśli pewnego dnia jeden z tych przedstawicieli przyjedzie mówiąc, że reprezentuje inną firmę większość kierowników zaryzykuje współpracę z nim na warunkach podobnych jak wcześniej. Jeśli ceny, jakość towaru i szybkość dostaw nie będą się różniły na niekorzyść nowej hurtowni nie powinno być problemów z przejęciem obsługi tych sklepów. Niestety za jakiś czas ten przedstawiciel może w ten sam sposób odebrać nam klientów, gdy znajdzie pracę w kolejnej firmie.
Nieznany przedstawiciel powinien na początek zorientować się z kim należy rozmawiać. Negocjowanie z niewłaściwą osobą może zrazić tego, kto w rzeczywistości decyduje o tym, kto będzie dostarczał towary do sklepu. Nazwisko osoby podejmującej decyzje przedstawiciel może uzyskać wysyłając przed sobą podstawioną osobę udającą klienta poszukującego mniej popularnego towaru z asortymentu oferowanego przez hurtownię i próbującego załatwić sprowadzenie tego towaru "na zamówienie".
Bodźce nakłaniające do zakupów u nowego dostawcy:
- zadeklarowanie regularnych dostaw oraz możliwości szybkiej realizacji specjalnych zamówień - obecnie na rynku liczy się szybkość realizacji zamówień klientów, więc także sklep chce móc liczyć na szybką dostawę,
- dbanie, aby cena takiego samego towaru była równa cenie u konkurencji lub niższa,
- proponowanie dłuższego terminu płatności,
- jasne określenie zasad rozpatrywania ewentualnych reklamacji.
W Internecie znajdziesz też bezpłatne wersje poradników dla handlowców, np.:
Dodałbym jeszcze,że warto zaistnieć w Internecie, przykładem takiej strony przedstawiciela handlowego jest strona Biuro marketingowe .
Warto też poczytać coś na temat marketingu, sprzedaży, np. książkę Sprzedaż doskonała . Autor tej pozycji dowcipnie i konkretnie omawia poszczególne etapy, przez które powinna przejść osoba chcąca zostać sprzedawcą doskonałym. Radzi jak się ubierać, co mówić, jak prezentować materiały reklamowe, aby każde spotkanie zakończyć sprzedażą,
Inną pozycją, na którą warto zwrócić uwagę, jest książka Jak umiejętnie sprzedawać i zwielokrotniać dochody . Znajdziesz tu wiele skutecznych wskazówek: jak skutecznie prowadzić pierwszą rozmowę z klientem, jak dobijać targu, jak używać trafnych pytań, które zamienią sceptycznego klienta w prawdziwego entuzjastę, jak trafić do osoby, od której zależy decyzja.
Najprostszym sposobem jest zrobienie czegoś więcej niż robi konkurencja dla naszych klientów.
Potrzebny jest wytrwałość i robienie czegoś co sprawi że klient będzie musiał udzielic Ci odpowiedzi na pytanie:
CO JEST KONIECZNE BY KUPOWAŁ PAN/I U MNIE TOWAR?
Klient wie to najlepiej i sam powie Ci co jest dla niego najważniejsze. Teraz pozostaje tylko to ZROBIĆ. |
Przy okazji warto też dowiedzieć się z czym zawala konkurencja, również o to pytając. Jeśli klient należy do osób sentymentalnych czy opornych zaproponuj współprace "na próbę" i zrób wszystko by była to współpraca o której marzy każdy odbiorca.
Pamiętaj też aby nie dać klientowi wejść sobie na głowę, co oznacza wyraźne nakreślenie WSPÓLNYCH zasad współpracy.
Trzymam kciuki
Wiesław Krzeczkowski
www.sklepnlp.pl
Tematy: przedstawiciel, handlowy
Pytania: << Poprzednie Następne >>