Oceń: (0) (0)

voolie17

, 2009-07-13 17:53:18, 1 odp

Czy mogę odstąpić od umowy kupna- aparat ma wadę?

Przed dwoma miesiacami zakupilam lustrznke Sony A200. Niestety gdy ostatniej niedzieli wyciagnelam aparat z torby, po wlaczeniu lustrzanki okazalo sie, ze obiektyw brzeczy jak stara pralka i aparat nieco sie trzesie. Co prawda, sklep, w ktorym dokonalam zakupu, dal mozliwosc wykupienia ubezpieczenia na 3 lata, zgodnie z nia moge dostac 1raz calkiem nowy aparat, bez ustalenia przyczyn zepsucia sie. Dajmy na to, spada mi apara i leci na czesci, wowczas moglabym uzyc owego ubezpieczenia. Natomiast problem polega na tym, iz nie mowiac o tym sprzedawcy, jestem niezadowolona  z jakosci aparatu, wolalabym teraz dolozyc i kupic pozadny. Pytanie brzmialoby nastepujaco: czy moge i mam prawo odstapic od umowy kypna aparatu po zlozeniu pisma w sklepie, w ktorym dokonalam zakupu. Czytalam na roznych forach, iz przysluguje mi takie prawo, gdy zostanie stwierdzona niezgodnosc towaru z umowa. Czy moge po 2ch miesiacach dostac zwrot kosztow zakupu, jak moge osiagnac ten cel. Pragne tez nadmienic, ze nie jestem zainteresowana naprawa wadliwosci aparatu. Z gory dziekuje za pomoc.

Odpowiedzi udzielone na to pytanie

5 minut temu


Oceń: (0) (0)

norbertdudek 2009-08-25 23:15:55

Niestety. Wszystko zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy. Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia towaru. Jeżeli sprzęt jest wadliwy, może przyjąć go do naprawy gwarancyjnej. Kwestia decyzji naprawy lub wymiany sprzętu zależy od gwaranta (najczęściej producenta)
Strasznie ciężko jest udowodnić niezgodność towaru z umową - widziały gały co brały. Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest zakup w internecie, gdzie mamy możliwość zwrotu nienaruszonego towaru w ciągu 10 dni. Jednak sprzedawca zwróci nam tylko koszty zakupu bez kosztów wysyłki. Taki towar musimy także odesłać na własny koszt.
Niektóre wielkie sieci handlowe nie mają problemu ze zwrotem pieniędzy za zepsuty towar (np. Cauflad) - zamiast przyjmować sprzęt na naprawę gwarancyjną zwracają koszty zakupu. Ale jest to wewnętrzny regulamin sieci. Inne (jak Media Markt) przyjmują sprzęt do naprawy gwarancyjnej jako pośrednik pomiędzy konsumentem, a producentem.

Zgłoś nadużycie

Dodaj odpowiedź do pytania

Teraz bez logowania

Zadaj własne pytanie

Teraz bez logowania

Inne pytania z tej kategorii

Lubisz pracować w polu??

Autor: wikiR, Odpowiedzi: 5

jak uruchomić kartę...

Autor: ~PrzemekLaik, Odpowiedzi: 2

Czemu aparat nie...

Autor: libertine89, Odpowiedzi: 1

Jak ustawić ostrość...

Autor: anita, Odpowiedzi: 2

Jakie parametry...

Autor: anula139, Odpowiedzi: 1