Do wypowiedzi przedmówcy dodam tylko tyle, że często paliwo o wyższej liczbie oktanowej potrafi generować mniej "pracy" aniżeli paliwo o niższej L.O.
Bardzo wiele zależy od kaloryczności paliwa, czy też zawartości tlenu jednak jest to temat na który powstało więcej niż kilka publikacji książkowych.
Starsze pojazdy charakteryzują się niższym stopniem sprężania, zatem wymagają paliwa o niższej liczbie oktanowej. Kilkadziesiąt lat wstecz - na stacjach paliw można było kupić benzynę o liczbie oktanowej 78, 86 czy 90. W miarę postępu technicznego - przy zwiększaniu stopnia sprężania silnika - konieczne było stosowanie paliw o coraz wyższej L.O.
Najmniej czułe na zmianę paliwa są silniki dwusuwowe. Natomiast czterosuwy - przy oryginalnych (fabrycznych) stopniach sprężania zadowolą się paliwem o LO 90. Jeżeli zastosujesz paliwo o wyższej LO - nie odczujesz poprawy, bo też sam silnik nie dostanie "powera". Jedynie przy skłonnościach do samozapłonu - ta cecha zniknie.
Dzisiejsze silniki z komputerem - mają czujnik samozapłonu - i są w stanie "opóźnić" zapłon - kosztem zmniejszenia mocy silnika.
Pytania: << Poprzednie Następne >>