Prowadzący stację demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji musi w decyzji w zakresie gospodarki odpadami mieć określone rodzaje i ilości odpadów przewidzianych do odzysku w procesie R14 i R15 oraz do wytworzenia (np. szyby, opony, akumulatory, oleje, blacha ?). Nie musi mieć zezwolenia na zbieranie odpadów, gdyż przyjęcie wraków do odzysku nie spełnia definicji zbierania (wg art. 3 UO), bo przez zbieranie odpadów rozumie się ?każde działanie, w szczególności umieszczanie w pojemnikach, segregowanie i magazynowanie odpadów, które ma na celu przygotowanie ich do transportu do miejsc odzysku lub unieszkodliwiania?.
To przekazujący wrak do stacji demontażu jest wytwórcą odpadu:
? 16 01 04* - jeżeli wrak posiada niebezpieczne ciecze i inne niebezpieczne elementy (np. paliwo, olej silnikowy, olej hydrauliczny, akumulator, filtr olejowy ?),
- 16 01 06 ? jeżeli wrak jest ?osuszony? i nie posiada niebezpiecznych elementów.
Tak więc firma przekazująca wrak wystawia kartę przekazania odpadu i powinna mieć decyzję na wytworzenie takiego odpadu.
Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu potwierdza na karcie przekazania odpadu przyjęcie tego odpadu i oprócz tego, przyjmując kompletny pojazd (pojazd samochodowy kategorii M1 lub N1, określony w przepisach o ruchu drogowym, albo trójkołowy pojazd silnikowy, z wyłączeniem motocykli trójkołowych) wycofany z eksploatacji jest obowiązany do (art. 24 URP):
1) unieważnienia dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, jeżeli była wydana, oraz tablic rejestracyjnych;
2) wydania zaświadczenia o demontażu pojazdu.
Właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji jest obowiązany w terminie 30 dni od dnia otrzymania zaświadczenia o demontażu pojazdu lub zaświadczenia o przyjęciu niekompletnego pojazdu złożyć wniosek o wyrejestrowanie pojazdu (art. 20 URP).
Tematy:
Pytania: << Poprzednie Następne >>