Mam wątpliwość odnośnie dokonania wpisu do karty ewidencji odpadu. Gdy firma przekazuje odpad to wystawia karte przekazania odpadu- i czy własnie wtedy powinna dokonać wpisu do karty ewidencji odpadu, czy to jest niezależne od przekazania odpadu?
Pozdrawiam, Monika.
Kartę ewidencji odpadu (KEO) w danym roku powinno się założyć w tym miesiącu, w którym po raz pierwszy mamy do czynienia z danym odpadem (kod) w firmie, a więc:
Natomiast kartę przekazania odpadu (KPO) wystawia się w momencie przekazywania odpadu następnemu posiadaczowi. Numer tej KPO oraz masę przekazanego odpadu wpisuje się w KEO w danym miesiącu.
Ustawa o odpadach nie precyzuje, czy ten wpis do KEO ma być natychmiast po wystawieniu KPO, czy na koniec miesiąca, czy w późniejszym terminie można dokonywać wpisów dotyczących poszczególnych miesięcy danego roku.
Mając jednak na uwadze to, że WIOŚ i marszałek województwa może żądać okazania dokumentów ewidencji (art. 36 ust. 11 i 12 UO) oraz przewidziana jest grzywna za nieprowadzenie ewidencji (art. 76 pkt 6 UO), wskazane jest systematyczne prowadzenie KEO z aktualizacją na koniec każdego miesiąca.
Tematy:
Pytania: << Poprzednie Następne >>